Robienie zdjęć nie jest trudną sztuką, więc zaczynamy przygodę z tym fachem. Początkowo zazwyczaj zdjęcia nie są tematyczne tylko przypadkowe, fotografujemy przyrodę, otoczenie następnie ludzi. Dostęp do sprzętu sprawia, że zaczynamy się zastanawiać czy na fotografowaniu można zarobić? Naturalnie, że tak, ale musimy mieć pełną świadomość, że nie wystarczy tutaj dobry aparat musimy spełnić wiele kwestii. Trzeba skupić się na wymiarze przede wszystkim technicznym. Prawdziwy profesjonalista potrzebuje dobrego jakościowo sprzętu. Obecnie na rynku najbardziej rozpowszechnionymi markami są Canon oraz Nicon. Watro kupić jedną z nich, ponieważ później łatwiej jest wymieniać się obiektywami lub innymi elementami z innymi kolegami po fachu. rozrywka

Tag: podstawy

Nauka podstaw fotografii

Aby wykonywać coś dobrze trzeba po prostu ćwiczyć. Nie ma złotego środka, który pomoże nam stać się profesjonalistą w danej dziedzinie. Nawet talent można wyćwiczyć, jeśli tylko będziemy stale powielać daną czynność. Najgorzej jest na pewno nastawić się na schematy. Tygodniami czytamy poradniki, tracimy czas przed instrukcją aparatu zamiast robić zdjęcia. Tylko na błędach nauczymy się jak powinno wyglądać nasze zdjęcie. Nawet profesjonalista musiał kiedyś szkolić swój warsztat, nie rzadko nawet latami. Dobrym pomysłem będzie na pewno zacząć swoja przygodę z aparatem od prostych tematów typu martwa natura i z czasem spróbować swoich sił z żywym odbiorcą. Nauką będą dla nas prace innych osób, możemy się początkowo na nich wzorować a nawet kopiować pomysły, aby z czasem wypracować własną technikę i wizje robienia zdjęć. Pamiętajmy też, że nie wszystkim podoba się to samo, często ocena uzależniona jest od gustu osoby fotografującej się. Fotografia w brew przekonaniom nie jest prostą dziedziną sztuki, trzeba mieć odpowiednią wrażliwość i wyczucie smaku. Jedni mogą nabyć tego talentu szybciej inni później. Jeśli natomiast sztuka robienia zdjęć interesowała nas od dawna powinniśmy po prostu próbować swoich sił. Tylko w taki sposób będziemy mistrzami w swojej dziedzinie. Kiedy opanujemy już robienie dobrych gatunków zdjęć możemy pomyśleć o pracy zarobkowej związanej z fotografowaniem lub zrobienie portfolio, aby pokazać wyniki swojej pracy innym.

Sprzęt amatorski do fotografowania

Sprzęt amatorski do fotografowania Kiedy dorastamy interesuję nas wiele spraw, tak na prawdę nikt nie jest w stanie przewidzieć, czym będziemy się zajmowali? Jeśli lubimy robić zdjęcia nie musi być to oznaką, że zostaniemy profesjonalnym zawodowcem w tej kwestii. Na wszystko trzeba czasu. Musimy mieć styczność a aparatem i zdjęciem, aby wiedzieć czy daje nam to radość a nasze zdjęcia są dobre. Kiedy jesteśmy pewni, że chcemy rozpocząć naszą przygodę z aparatem dobrze jest na początek wybrać coś nie dużego i nie drogiego. Amator nie potrzebuje profesjonalnego sprzętu za kilka tysięcy. Najlepsza nauka będzie na sprzęcie z dolej półki. Wówczas nie boimy się o uszkodzenie, kradzież. Łatwiej też aparaty takie się obsługuje nie, posiadają wielu dodatków, lamp są proste i lekkie. Aport taki można zabrać ze sobą wszędzie jest to dodatkowy atrybut, ponieważ możemy być przygotowani w każdej okoliczności na wykonanie dobrego zdjęcia. Jeśli na dobre wsiąkniemy w temat fotografii wówczas możemy zacząć odkładać fundusze na lepszy sprzęt. Pamiętajmy tylko, że jest to nie bagatelna kwota nie rzadko przekraczająca 20 000 zł. Aparaty z dolej półki może nie wykonują tak czystych i pięknych zdjęć jak profesjonalne, ale przy dzisiejszej technice wystarczy tylko dobry program do obróbki zdjęcia i gotowe. Wielu ludzi obawia się takiego sprzętu, ponieważ jest mało ergonomiczny, nic bardziej mylnego zwykłym aparatem wykonujemy zdjęcia okazjonalnie, więc jak najbardziej poradzi sobie on z takim obciążeniem.